Craft stampers, card maker of the year award 2010

Craft stampers, card maker of the year award 2010
Craft stampers, card maker of the year award 2010

vrijdag 12 maart 2021

Een snelle achtergrond maken.


Hallo, Riet hier.
Ik dacht dat het wel leuk was,
 om te laten zien hoe je heel snel een mooie achtergrond kan maken.
Dit heb ik gebruikt:
Stazon Royal purple.
Distress oxide.
Versa magic midnight black.
Witte gellpen.
DDBD mask Geomatric tiles.
Nuvo blending sponges.
Nuvo glitter marker.
Indigoblu flower heads.
Faber Castell pastel potloden.



Ik ben begonnen met 4 kleuren distress oxide's te sponzen met de Nuvo blending sponges.
Deze sponsjes nemen heel veel op dus met minder inkt kom je heel ver.
De groene kleur ontstond door dat de kleuren mengde.
Dat was dus mooi meegenomen.
Kijk maar eens wat een kleuren festijn.

Na het sponzen sprayde ik water, 


Het bolde een klein beetje maar na het strijken was het papier weer helemaal glad.
als of er nooit water op was geweest.

Nu ga je met het DDBD masker en de Distress oxide's,
en met de Nuvo blending sponges de figuurtjes aan brengen.
Gebruik steeds een contrast kleur.
Dit stencil is een van mijn favorieten, 
je maak deze achtergrond spannend met maar 1 stencil.

En zo ben je snel klaar met je achtergrond.
Maar natuurlijk is de kaart nog niet klaar.

Met de witte gelpen heb ik wat accenten op de figuurtjes aangebracht.
En de tak van de Indigoblu set met Stazon royal purple gestempeld
en overtrokken met de paarse Nuvo glitter marker.
De Indigoblu bloem gestempeld met Stazon Royal purple,
en gekleurd met de pastelpotloden.
Ook hier weer de witte gelpen gebruiken.

De teksten heb ik het papier bewust niet gesponst.
Ik wilde dat ze echt op zouden vallen.
Dus die heb ik door druppeltjes distressoxide gehaald.
De tekst ook gestempeld met Stazon royal purple.
De kaart heb ik rondom 4mm ingekort en de randjes van de tekst 
en de kaart even aangezet met Versa magic midnight black.
Nu is hij klaar, even matten op een witte kaart.
Dit is een 275 grams papier en dus stevig genoeg om het gewicht van bovenste kaart te dragen.
Ik hoop dat jullie deze tutorial leuk vinden en veel plezier in het creëren ervan hebben.









 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten